Τετάρτη 15 Αυγούστου 2012

Καλοκαιρινές διακοπές – Τι πρέπει να γνωρίζουν οι καταναλωτές

Φεύγουν και οι τελευταίοι αδειούχοι του Αυγούστου και καλό θα είναι να ξέρετε ποία είναι τα δικαιώματα σας σε περίπτωση που τύχει κάποιο ευτράπελο. Ο ταξιδιώτης έχει δικαιώματα και και το Newsit σας τα παρουσιάζει αναλυτικά.
Ο καιρός μπορεί να είναι καλός αφού είναι καλοκαίρι αλλά το πορτοφόλι παραμένει άδειο. Με κάθε μέσο οι τελευταίοι εκδρομείς εγκαταλείπουν τις μεγάλες πόλεις για να κάνουν έστω και ολιγοήμερες διακοπές.
Ο ταξιδιώτης έχει δικαιώματα και και το Newsit σας τα παρουσιάζει αναλυτικά.Τι πρέπει να γνωρίζεται για τα ξενοδοχεία
Ο πελάτης που παρήγγειλε δωμάτια και δεν τα χρησιμοποίησε, οφείλει αποζημίωση στον ξενοδόχο το 1/2 της συμφωνημένης τιμής. Απαλλάσσεται, όμως, από κάθε υποχρέωση αποζημίωσης αν ειδοποιήσει τον ξενοδόχο 21 ημέρες πριν από την έναρξη της ενοικίασης. Στην περίπτωση αυτή, ο ξενοδόχος πρέπει να επιστρέψει την προκαταβολή που τυχόν έχει λάβει από τον πελάτη. Αν το δωμάτιο που έχουμε κλείσει δεν είναι διαθέσιμο, υπάρχει υποχρέωση του ξενοδόχου να εξασφαλίσει τη διαμονή μας σε άλλο ξενοδοχείο, της ίδιας τουλάχιστον τάξεως, το οποίο να βρίσκεται στην ίδια πόλη και να διαθέτει τις ίδιες ανέσεις και προϋποθέσεις διαμονής, όπως αυτές που διαφημίζει για το δικό του ξενοδοχείο. Ταυτόχρονα, οφείλει να καταβάλει τα έξοδα μεταφοράς και την τυχόν επιπλέον διαφορά τιμής. Αν δεν καταστεί αυτό δυνατό, ο ξενοδόχος πρέπει να μας αποζημιώσει, με το σύνολο του συμφωνημένου τιμήματος διαμονής.
Ο ξενοδόχος φέρει ευθύνη για τυχόν απώλεια ή κλοπή των πολύτιμων αντικειμένων και χρημάτων μας μόνο αν τα παραδώσουμε προς φύλαξη λαμβάνοντας απόδειξη. Για τα λοιπά αντικείμενα ο ξενοδόχος ευθύνεται, εκτός εάν η ζημία ή η απώλειά τους οφείλεται σε αμέλεια του πελάτη ή των επισκεπτών του, ή αν οφείλεται σε ανωτέρα βία (π.χ. σεισμό, πυρκαϊά).
 
Ταξιδεύετε με πλοίο;
Αν καθυστερήσει να αναχωρήσει το πλοίο μας, δικαιούμαστε κάλυψη των εξόδων διαμονής και διατροφής. Επίσης, μπορούμε να ακυρώσουμε το εισιτήριό μας και να ζητήσουμε να μας επιστραφούν τα χρήματα, όπως και να διεκδικήσουμε αποζημίωση στα πολιτικά δικαστήρια αν έχουμε υποστεί υπερβολική ταλαιπωρία ή ζημία. Αν μείνουμε εκτός πλοίου, παρ΄ ότι έχουμε «κόψει» εισιτήριο, λόγω υπεράριθμων κρατήσεων θέσεων, ειδοποιούμε αμέσως το τοπικό λιμεναρχείο. Η λιμενική αρχή θα καλέσει τον εισαγγελέα, ο οποίος μπορεί να ασκήσει ποινική δίωξη κατά του πράκτορα, που εξέδωσε το εισιτήριο και κατά του πλοιοκτήτη, όπως και κατά του πλοιάρχου, σε περίπτωση, που διαπιστωθεί μεταφορά υπεράριθμων επιβατών. Σε περίπτωση που έχουμε κλείσει θέση με καμπίνα και βρούμε τη θέση μας κατειλημμένη, μπορούμε να υποβάλουμε μήνυση στις λιμενικές αρχές, καθ΄ ότι η διπλή κράτηση καμπίνας λογίζεται ως υπεράριθμη κράτηση εισιτηρίου.

Έτοιμοι για απογείωση
Όποτε ακυρώνεται η πτήση μας, η αεροπορική εταιρεία οφείλει να μας προσφέρει την επιστροφή του αντιτίμου του εισιτηρίου μας και την επιστροφή μας με δωρεάν πτήση στο αρχικό σημείο αναχώρησης, ή τη δυνατότητα μεταφοράς στον τελικό μας προορισμό. Εμείς επιλέγουμε γεύματα και αναψυκτικά, κατάλυμα σε ξενοδοχείο, όπου αυτό είναι απαραίτητο (συμπεριλαμβανομένης της μεταφοράς από και προς το ξενοδοχείο) και επικοινωνιακές διευκολύνεις. Η αεροπορική εταιρεία έχει την υποχρέωση να μας αποζημιώσει με τα ποσά που αναφέρονται για την άρνηση επιβίβασης.
Οι επιβάτες που μετακινούνται με πλοία εσωτερικών γραμμών μπορούν, σύμφωνα με την αγορανομική διάταξη που θέσπισε το Υπουργείο Ανάπτυξης να αγοράζουν από τα Κυλικεία των πλοίων μια σειρά από προιόντα τα οποία υποχρεωτικά πρέπει να διαθέτουν σε προκαθορισμένες τιμές.
 

Μειωμένη η έξοδος...άδειο το πορτοφόλι
Μέχρι και 12% μειωμένη η έξοδος για τα νησιά σύμφωνα με τα στοιχεία του Υπουργείου εμπορικής ναυτιλίας μέχρι τις 12 Αυγούστου 2012
Το Αύγουστο του 2011 απέπλευσαν συνολικά 361.575 επιβάτες ενώ φέτος 309.809
Τα ΙΧ ήταν το 2011 ήταν 61.524 ενώ τον Αύγουστο του 2012 49,510
Τα δίκυκλα το 2011 ήταν 15,404 ενώ τον Αύγουστο του 2012 11,988

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου